Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

meine Freunde

16 Jun 2014

Renungan Diri

Saya pasti..dialah org tu..mohon dijauhkan..

kebenaran yang tersembunyi..
inilah tajuk yang patut saya bagi pada entry kali ni,


Mengisahkan seseorang yang agak terkenal (dia je sbnrnya rasa dia terkenal) yang sebenarnya bermain dengan kata-kata..

Tiba-tiba saya teringat kata-kata yang diungkapkannya..
JELAS.. DIA HANYA PANDAI BERKATA-KATA..

Dia; Org yang tak pernah bersyukur dengan benda sikit takkan bersyukur dengan benda banyak..
Saya: Masalahnya dia pun tak pernah bagi benda banyak. Tubuh syarikat bertahun-tahun, KWSP pun tak mampu nak bagi dekat pekerja. Yang syoknya, gaji pekerja tak pernah mampu nak bagi ikut kelulusan.
Oh kenapakah??Keuntungan syarikat makan sendiri ek..

Dia: Saya tak mampu nak bayar gaji. Saya terpaksa hentikan awak.
Saya: Keluarkan mercedez, bina rumah banglo dalam kebun getah mampu pulak.. Duit siapa ek? Duit company ek? tak reti manage kot.

Dia: Kita perlu sentiasa bersyukur dan menggembirakan orang lain.itu akan membuatkan kita gembira
Saya: Awak gembirakan orang ke ek? Ibu tunggal yang perlu bela 2 anak yang takde ayah pun awak buang tanpa notis. Oh yer, rasanya anak dia cacat macam awak. Eh lupa..awak mana cacat dah skrg.Awak kaya.Awak ada segalanya.. peduli apa dekat anak cacat orang.

Dia:Saya ni bukan tak boleh nak jadi mcm org lain yg terkenal dlm bidang ni. tapi Allah tak bagi. Tak nak jadi riak
Saya: Oh yer ke.. Rasanya org yg terkenal tu tak pernah plak sorok anak bini.Allah tak bagi riak ke takut terbongkar status.ops..

Eh banyak lagila..

Mohon dijauhkan .



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...