Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

meine Freunde

17 Apr 2014

Unsettle Issue : GMC dan 3 sifat Dajjal di akhir Zaman




Kata orang..the higher your expectation, the higher tendency to face frustration
Orang jugak kata, jangan terlalu sayang/agungkan seseorang,kelak kita mungkin akan benci/kecewa dengan dia..

Yes.. I admit..

Itulah rasanya..
Kecewa, tak puas hati, sedih dan hairan

Campuran perasaan ini saya rasa bila secara tiba-tiba saya dibuang kerja ..

TANPA NOTIS, TANPA BERJUMPA, TANPA PANGGILAN TELEFON.
HANYA SMS

yes..only an sms from the bos claimed that company tak cukup duit and me and other staff being terminated..

Sememangnya kami mempunyai banyak isu sebelum ini,
Namun, kami tidak pernah mendapat sebarang penjelasan mahupun kaedah untuk menyelesaikan masalah terbabit
Pihak atasan lebih bersikap berdiam diri dan tidak mengendahkan persoalan yang diberi
hanya tiba-tiba hentikan staff tanpa alasan konkrit

saya merasakan inilah tindakan dari insan terkenal yang paling tidak masuk akal
mungkin beliau merasakan berdiam diri adalah jalan penyelesaian
namun, beliau tidak sedar bahawa tindakan beliau sebenarnya mengainayai orang bawahan.

Mungkin tidak bagi pihak saya namun tindakan terbabit memang keterlaluan.
Saya menjangkakan beliau insan terpelajar mampu bertindak lebih bijak
dan saya juga menjangkakan yang beliau mampu memahami keadaan ibu tunggal yang memelihara anak cacat sebagaimana memahami jerihnya ibu beliau membesarkan anak yang senasib dengan beliau,

Namun...saya silap besar

Saya doakan agar kebenaran bakal tersingkap jua
Mengumpul kemewahan dengan menindas orang lain tak kemana hasilnya.
Hanya Allah maha Mengetahui atas segalanya dan kami membuat keputusan untuk tidak melaporkan hal ini kepada pihak mahkamah bukan kerana kami takut..

NAMUN, kami yakin, pembalasan daripada ALLAH itu lebih sepadan berbanding hukuman yang bakal diterima di dunia..

Di akhir zaman,3 Sifat Dajjal muncul dalam diri manusia..

BILA BERCAKAP, MENIPU
BILA DIBERI AMANAH, DISALAHGUNAKAN
BILA BERJANJI, MUNGKIRI

Moga kita diselamatkan dari 3 sifat ini..



1 comment:

  1. Sabar ye dik, mesti ada sebab kenapa Allah duga kan? Saya doakan adik cepat bangun dan dapat keja jauh lebih baik k. Allah sentiasa bersama kita, His promise is true. (^^,)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...