Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

meine Freunde

3 Oct 2011

Awak seorang yang sangat positif







itu lah kata2 dari the first man in UITM KEDAH
Rektor UiTM Kedah
Wawa consult dengan dia regarding this practical issues...

Personally, he said that i will have other good oppurtunity..
first dengar agak sentap..
then i try to make judgement..

NEGATIVE VIEW

safety issue- company tu ada link dengan embassy ke??i'm alone there..how's if anything happen to me??
food- Italy is not like Malaysia..Halal food??
people perception-saya bertudung..mcm mana kalau company x suka pemakaian saya?
treatment-macam mana kalau company x layan saya dengan elok??
communication:italian mostly don't speak other language
MILAN is big city-kos sara hidup tinggi der..

i try to make it positive..
1)i'll refer this issue to Embassy of Malaysia and Italy..this to make sure my safety..i'll goggle on where i can find much more population of Malaysian and Islam in Italy(xkan xde kot..)
2)hahah saya pasal makan xde masalah..x memilih pun..asal x pedas..makan 'cheese" tiap2 hari pun takpe..
3)just hoping that they're open..please..
4)kalau dapat sponser..lepas ni nk ambek kelas bahasa italy.huhuh
5)kos sara hidup kena pepandai la..


that's why rektor ckp sy ni positif giler
sorang2..pompuan..
berani giler nk pegi..
entah mcm mana la tmpt tinggal, makan minum saya kat sana..

tp apa yg saya pegang hanya 1
"ALLAH IS ALWAYS BESIDE U"
tuntutlah ilmu biarpun sampai ke hujung dunia..
kalau org lain mampu, KENAPA KITA TIDAK!!

walau apa pun..
saya dah cukup bersyukur sy dapat tawaran ni..
ini membuktikan
ANAK MELAYU, STUDENT UITM KEDAH, UNDERGRADUATE

JUGA MENDAPAT TEMPAT DI MATA DUNIA..


andai kata saya tidak mempunyai rezeki untuk menjejakkan kaki ke sana..
hati ini sudah cukup puas dengan usaha yang telah saya curahkan

saya akan terus berjuang


DOAKAN SAYA

1 comment:

  1. semangat yang sangat kuat dan x pernah putus asa...dah usaha kan...so kalau ada rezeki insyaAllah akan sampai jugak ke bumi italy..pray the best for u sis=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...