Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

meine Freunde

25 May 2010

saya stress!!!!!








kata orang cuti kalau duduk kat rumah je best,
tapi kenapa pada saya x best???


bangun pagi, jarang sangat saya bangun sebab memang nak bangun,
paling tak dengar suara mak sedara datang rumah kejut adik.
bingitnya rasa...
adik slalu mcm tu, kalau tak kejut slalu x bangun pagi,
dah tahu nak pergi sekolah,menumpang orang lagi,
pandai2 lah bangun...
pagi2 bising sangat....


bila bangun pulak, x suka tengok rumah sepah2..
so, sy kemas rumah,..
masuk bilik adik,,masyaallah..mcm tongkang pecah,
baunya memang dah busuk habis..
kain baju yang dah pakai, campak je merata2...
cadar, tilam, selimut..x pernah reti nak lipat..
tak masuk ag dia punya tuala..
eee bukan reti nak sidai..
panasnya hati..


nak kata tak nasihat,
dah berbuih mulut dah pesan..
kemas bilik, kemas bilik, kemas bilik..
takde sorang pun dengar..
eeeeeeeeeeeeeeeeeee bencinya akuuuuuuuuuu....


tengok kain kotor, rasa nak basuh kain...
bukak je pair,masya-Allah, air kuning bagai air teh,,
mcm mana nk basuh kain mcm ni??
stress betul..


masuk toilet, ingat nak basuh toilet..
eeeee toilet plak tersumbat...
semua toilet tersumbat...
dah banyak kali cakap kat mama
bila nak baiki...
bila sebut je, mula la...
kalau dulu papa awak ada,
masalah toilet, masalah wiring..semua papa buat...
kan sekarang papa dah takde............


bila dah bosan sangat..
saya online...baru je bukak ym or tagged..
ramai la plak mamat2 hitam nak berkenalan......
eeee desperate la diaorang ni....
sampai satu tahap,saya geram sangat..saya cakap...

"boleh tak jangan ganggu saya, saya tak minat langsung dekat awk."

kejamnya ayat saya...
ah biarlah..stress tau x??


bosan nak online kalau asyik macam ni..
adik balik je,"kak wa, ko masak pe hari ni??"
mula la saya nak marah..
"pe sal? ko x makan ag ker??"
katanya dah makan,tapi nak makan lagi..
amboi sehari 5 ringgit duit sekolah..
makan dah mcm2 jenis...
tanya nak makan ag..
ko tau tak aku dari pagi pun tak makan ag..
ni rasa nak makan orang ni...


bukan aku malas nak masak..
tapi memang la aku tak suka..
nak masak air,air kuning..
nak masak nasi,,air kuning..camner nak makan..
nak beli kat kedai..kaya lah sangat...
nak makan tunggu je malam..
beli nasi ayam rm2 depan rumah..


balik je sekolah,
jarang adik2 melekat kat umah..
kalau ada barang nak beli, mula la nak kena telipon..
malas betul aku..
suruh je balik, jawapannya mudah..nanti..nanti nanti..
samalah kalau suruh tolong wat keje rumah..
padahal baju aku basuh,aku lipat...suruh simpan dalam bilik pun takleh..
bilik aku kemas, suruh maintain pun tak paham2 bahasa lagi...
malam aku suruh belajar(dah nama pun nak exam UPSR dan SPM)
yang UPSR, sampai nangis2 x nak belajar..
yang SPM , asyik takde keje kena buat...
ni aku mula nak naik darah ni...


malam bila nak tido, ada je suara2 sumbang rumah sebelah..
nak menyanyila, bergosip la..
eeeeeeeeeeee x reti2 ke malam orang nak tido...
ringan je mulut aku rasa nak laser je diaorang..
takpe..sabar dulu...


macam ni lah tiap2 hari..
macam mana aku nak kata cuti ni best??

cuti lagi menyakitkan kepala aku adala...
tak tahulah macam mana aku nak hadapi dekat sebulan lagi kat rumah..












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...